MOBIS programinė įranga yra skirta nedidelei mokyklos ar organizacijos bibliotekai. Ši programinė įranga padeda pakeisti tradicinius bibliotekos darbo metodus, žengti svarbų žingsnį į informacinių technologijų amžių ir leidžia visiškai automatizuoti bibliotekos darbą: kataloguoti, komplektuoti fondus, aptarnauti skaitytojus, pateikti katalogą intranete ir internete, apskaityti ir valdyti visus bibliotekinio darbo procesus. Sistemos pagrindas – atvirojo kodo (angl. Open Source) platforma, nereikalaujanti licencijuojamų trečiųjų šalių produktų.
MOBIS leidžia:
Kataloguoti – kurti ir kaupti bibliografinius įrašus, aprašančius visus bibliotekoje saugomus dokumentus:
- įrašai sukuriami arba kopijuojami iš kitų bibliotekų katalogų;
- viename įraše naudojami įvairių kalbų simboliai;
- prie įrašo gali būti saugomi pilnateksčiai dokumentai;
- įrašai susiejami hierarchiniais ir lygiagrečiais ryšiais su kitais kataloge esančiais įrašais;
- įrašai susiejami su autoritetinių duomenų bazių įrašais;
- spausdinami dokumentų sąrašai.
Komplektuoti – atlikti visas komplektavimo funkcijas:
- fiksuojami pagrindiniai komplektavimo duomenys (tiekėjai, saugojimo vietos, egzemplioriaus būsena ir kiti koduoti duomenys);
- egzemplioriaus identifikavimui gali būti naudojami brūkšniniai kodai;
- registruojami periodinio dokumento numeriai;
- spausdinami komplektavimo dokumentai (užsakymo, gavimo, nurašymo aktai, inventorinė knyga, bendrosios apskaitos knyga, papildoma apskaita).
Ieškoti – surasti kataloge aprašytus dokumentus pagal įvairius įrašo, komplektavimo duomenis bei pasinaudojant vienarūšių tekstų sąrašais (temos, autoriai, reikšminiai žodžiai), nurodant:
- autorių, antraštę, temą, leidėją ar pan.;
- įrašo sukūrimo arba keitimo datas;
- egzempliorių gavimo, nurašymo aktus ar datas;
- dokumentų tiekėjus ir kt.
Surasti ir spausdinti naujų dokumentų sąrašus, teminius ar kt. sąrašus, užsakytų, bet dar negautų dokumentų sąrašus.
Aptarnauti skaitytojus – fiksuoti duomenis apie dokumentų išdavimą/grąžinimą:
- registruojami skaitytojai;
- priimami skaitytojų užsakymai;
- fiksuojamas dokumentų išdavimas, pratęsimas, grąžinimas;
- formuojami skaitytojų formuliarai;
- surandami skaitytojai pagal registravimo duomenis;
- spausdinami skaitytojų-skolininkų sąrašai;
- skaičiuojama dokumentų išduoties statistika.
Administruoti sistemą – valdyti sistemos naudotojų įgaliojimus, pildyti koduotų duomenų sąrašus, keisti spausdinamų dokumentų formas.
Pasinaudoti elektroninio katalogo teikiamomis paslaugomis:
- ieškoti reikiamų dokumentų;
- surasti ir užsisakyti dokumentą neapsilankius bibliotekoje, pasinaudojus internetu teikiama galimybe;
- matyti savo užsakymų informaciją internete (kas užsakyta, kas skaitoma, kada grąžinti ir pan.).
Plačiau apie elektroninį katalogą galite paskaityti čia.